En lättanvänd gratis DVD-spelare för att titta på DVD-skivor och 4K/1080p/SD-videofiler utan ansträngning.

Gratis nedladdning

InloggningssäkerhetSäker nedladdning

Gratis nedladdning

InloggningssäkerhetSäker nedladdning

A Blood-lust Review and Analysis for My Bloody Valentine 3D

Att skapa filmer, särskilt skräckfilmer, blir mer tillgängligt och realistiskt i takt med att världen blir modern. Från proteser, ljudeffekter, visuella effekter, kostymer och rekvisita kan filmproducenter skapa en efterlängtad film genom tiderna. Ett av de mest värdefulla verktygen vi har i vår moderna tid är 3D-animationsteknik. I början av 2000-talet skapades filmer i 3D-animation, särskilt skräckfilmer. En av de välkända filmerna som använder 3D-teknik är My Bloody Valentine 3D. Den här filmen satte farten för skräckfilmer som använder modern teknik i sin efterproduktion. I denna My Bloody Valentine 3D recension, kommer vi att analysera olika aspekter av den här filmen och hur den påverkar den moderna underhållningsindustrin.

My Bloody Valentine 3D recension

Del 1: My Bloody Valentine 3D Introduktion

My Bloody Valentine 3D är en slasher-skräckfilm som släpptes 2009. Då skapades få filmer med hjälp av 3D-animation, särskilt för skräckgenren. Patrick Lussier regisserade den här filmen. Zane Smith och Todd Farmer skrev det allmänna manuset och storyn. Filmens premiss kretsar kring en fiktiv Hanninger-gruva i samhället Harmony.

Berättelsen börjar med att de sex männen bryter under jorden när en explosion inträffar, vilket resulterar i att de blir fångade några meter under marken. Ett räddningsteam ryckte ut till olyckan. Men när de nådde de sex fångade gruvarbetarna hade fem redan mist livet, och en råkade överleva. Men på grund av syrebristen genomgår den överlevande koma och är medvetslös.

En utredning äger rum för att bedöma vad som hände under marken, och det observerades att Harry Warden - den ensamma överlevande - dödade sina medgruvarbetare för att han skulle överleva och bevara syre. Efter ett år vaknade den överlevande ur koman och blev en vandrande grim skördare och dödade alla i hans lokaler. Innan den kan sprida sin blodtörst och döda alla i stan kan sheriffen döda Warden och avsluta hans blodbad. Ett decennium gick och folk glömde händelsen. Mordet är dock långt ifrån över. En incident på ett motell som dödade några kunder rapporterades i staden Harmony. Baserat på en infångad övervakningsvideo, bär mördaren en gruvarbetaruniform som liknar händelsen för tio år sedan. Uppstår Warden "The Miner" från de döda för att fortsätta sin mordrunda? Eller kommer människor från Harmony att avkoda mysteriet med detta och leva fritt?

Del 2: My Bloody Valentine 3D Cast

Vi har listat karaktärerna som förekommer i den här filmen från 2009. Du kan kontrollera listan över skådespelare och skådespelerskor och deras respektive karaktärer.

◆ Jensen Ackles som Tom Hanniger

◆ Chris Carnel som Gruvarbetaren

◆ Jaime King som Sarah Mercer-Palmer

◆ Kerr Smith som sheriff Axel Palmer

◆ Betsy Rue som Irene

◆ Megan Boone som Megan

◆ Edi Gathegi som vice Martin

◆ Jeff Hochendoner som William "Red" Kirkpatrick

◆ Bingo O'Malley som officer Hinch

◆ Richard John Walters som Harry Warden / Gruvarbetaren

◆ Tom Atkins som sheriff Jim Burke

◆ Kevin Tighe som Ben Foley

◆ Karen Baum som vice Ferris

◆ Joy de la Paz som Rosa

◆ Marc Macaulay som Marc Riggs

◆ Selene Luna som Selene

◆ Todd Farmer som Frank, The Trucker

All Cast of My Bloody Valentine

Del 3: Fördjupad recension av My Bloody Valentine 3D

"My Bloody Valentine 3D" är en del av en skräckgenre som är slasher och kretsar kring filmkaraktärer som behöver överleva inom oundvikliga mördare. Den här filmen var en nyinspelning av 1981 års slasherfilm med samma filmtitel. Slasher-filmer populariserades på 1980-talet och början av 2000-talet för skräckfilmsgenren. Den här specifika filmen kretsar kring historien om en kvinnlig huvudrollsinnehavare som behöver ta reda på vem som ligger bakom morden i staden Harmony.

Den spelades in i sydvästra Pennsylvania, vilket matchar filmens inställningar - Stenigt och bergigt landområde. Den här filmen filmades helt i 4K-upplösning. Efterproduktionsteamet redigerade filmerna i 3D-teknik, så att tittarna kunde uppleva de realistiska scenerna i sina 3D-glasögon. Med hjälp av SI-2K Digital Cinema Camera från Silicon Imaging och Red One från Red Digital Cinema Camera Company kunde efterproduktionsteamet mata in VFX och 3D-animationer på varje blodig scen och dödande. Efter några månader efter den första premiären på bio, spred Lionsgate Home Entertainment en Blu-ray 3D-version av denna film. Det kräver en 3D-kompatibel HDTV för konsumenter att se filmen/filmen i bekvämligheten av sina hem. En 3D-spelare och 3D-glasögon behövs också för att de ska kunna njuta av filmen.

Men för de som inte har den här typen av spelare och teknik hemma släppte företaget en 2D-version av filmen. Dessutom inkluderades allt bonusmaterial i 2D CD-versionen.

Premissen för My Bloody Valentine

Del 4: Publikmottagning

Filmen släpptes under en 4-dagars helg i USA. Filmen samlade in och samlade en försäljning på $24,1 miljoner i sin första release, rankad som nummer 3 på listan över filmer som släpptes från den långhelgen. Ändå tjänade filmen in cirka $51 miljoner i USA och Kanada. Det fick också ett erkännande från den världsomspännande marknaden, som samlade cirka $49 miljoner i biljettförsäljning.

Filmen fick ett blandat till positivt tillvägagångssätt från kritikerna, som berömde och berömde skådespelarnas och skådespelerskornas prestationer och dess produktion. Vissa kritiker tyckte dock att handlingen var för generisk och förutsägbar för en slasherfilm. Rotten Tomatoes - en berömd recensionswebbplats - rapporterade att 61% kritiker som analyserade filmen gav positiva recensioner. De återstående procenten ger mediokra känslor om filmens premiss och handling. På Metacritic, en annan webbplats som analyserade mainstream-filmer, fick filmen ett genomsnittligt betyg på 51 baserat på recensionerna den fick från sina filmkritiker, vilket resulterade i att filmen fick blandade eller genomsnittliga recensioner.

Publikens recension

Del 5: Where to Watch My Bloody Valentine 3D?

Filmen/filmen släpptes på DVD och Blu-ray av produktionsbolaget Lionsgate. Den kommer med 2D- och 3D-versioner. Med den nya tekniken och plattformarna för att titta på film är My Bloody Valentine nu tillgänglig på olika streamingtjänster som Amazon Prime. Det finns också på gratiswebbplatser som Fmovies, Series9, 123movies och andra populära gratis streamingwebbplatser. Du kan titta på små klipp och scener från populära videostreamingplattformar som YouTube. Enligt Motion Picture Associations filmbetygssystem fick filmen R-klassad, vilket betyder att filmerna bör ses eller endast lämpliga för publik över 18 år. Publikar under 17 år bör ha en förälder som följer med sig när de ser den här filmen. Den är klassad som R eller begränsad på grund av dess blodiga och blodiga scener.

För dem som vill se den här filmen på sin dator och sina enheter kan du använda FVC gratis DVD-spelare. Om du har den fysiska DVD-versionen av denna film kan du använda den här spelaren för att analysera och se filmerna med den här applikationen. Denna applikation hjälper dig att se filmen även utan att ladda ner ett stort antal filer från DVD-spelaren på din PC och bärbara dator. Den stöder HD-bildkvalitet och förlustfri ljudkvalitet för att spela och se den här skräckfilmen. Det som gör det här verktyget relevant är att det är helt gratis.

FVC gratis DVD-spelare

Vidare läsning:

Vad är 3D? Allt du behöver veta om 3D och hur man gör en

Hur man spelar DVD på Windows Media Player 2023

Del 6: Vanliga frågor om My Bloody Valentine 3D

Var My Bloody Valentine 3D känd när den släpptes?

Filmen bombarderade filmbesökarnas sinnen med sin HD-kvalitetsgrafik vid den tidpunkt då filmen först gick på bio. Den samlade in $100,7 miljoner över hela världen mot dess budget på $14 miljoner. Det blev en kultklassisk film på grund av mördarens kostym och vapen med den här filmen.

Är 'My Bloody Valentine 3D' lämplig för barn?

Absolut inte. Filmen vänder sig till personer som är 28 år och äldre. Det rekommenderas inte för barn eftersom det innehåller ocensurerade scener som mord och blodiga effekter av att knivhugga någon.

Vem är mördaren i My Bloody Valentine 3D?

För de som ännu inte har sett den här filmen, tänk på att detta svar kommer att ge filmens plottwist. Så en spoilervarning observeras. För att svara på frågan upptäcks mördaren till att vara Tom, som av misstag satte grottan att kollapsa i de första scenerna av filmen. Det avslöjas att gruvarbetarmördaren bara är hans dubbla personlighet eftersom han led av dissociativ identitetsstörning (DID).

Varför är My Bloody Valentine 3D betygsatt R?

Filmen får betyget R då den innehåller blodig grafik och scener som inte är lämpliga för ung publik. För denna typ av betyg rekommenderas föräldrarnas vägledning och bör följas.

Vilka är några anmärkningsvärda låtar från "My Bloody Valentine 3D"-soundtracket?

Det finns några låtar som gjorde ett framträdande på "My Bloody Valentine 3D". Dessa inkluderar House of Ill Repute, The Wind Up, An Axe to Grind, Dental Work, One Weird Place, First Responder, Be Mine 4Ever, Asphalt Pancake och Buried Alive.

Slutsats

My Bloody Valentine 3D blev en kultklassisk film på grund av sin handling, twist och anpassade design. Det blev symbolen för 3D-teknik för skräckfilmer eftersom tekniken var ny vid lanseringen. Även om den fick en allmän recension, representerade försäljningen mottagandet av publiken eftersom den fick lite kärlek och stöd från filmbesökare. Om du vill se den här filmen på din enhet eller PC kan du använda olika videostreamingtjänster eller om du har en DVD-version kan du använda FVC Free DVD Player.

Allen Miller8 oktober 2023

Excellent

Betyg: 4,9 / 5 (baserat på 401 röster)